lørdag den 7. september 2013

Turist i Washington DC

Idag er det fredag d. 6/9-tiden flyver, og jeg har slet ikke timer nok i døgnet til også at skrive på bloggen jeg gerne vil dele. Jeg er totalt faldet for Washington. Efter NY som jeg er ret vild med, var det en helt anden oplevelse at komme til Washington. I modsætning til NY er der rigtig god plads overalt, mange store grønne arealer, ingen skyskrabere og flotte historiske bygninger og monumenter. Til gengæld mangler byen den charme som NY har med sin spraglede mangfoldighed. Vi købte simpelthen et 48 timers pas til en åben turbus, hvor vi kunne stå af og på som det passede os. På den måde fik vi set alle de seværdigheder man nu en gang skal se, når man kommer hertil: Arlington kirkegård med de mange hvide sten, og J.F.Kennedy og Jackelines gravsteder. Der var en særlig stemning blandt de amerikanske turister der. Meget imponeret over The Capitol, som er større end jeg havde forestillet mig. Pudsigt nok var Johannes Langkilde der samtidig med os, og lavede et indslag til DK nyhederne. Han havde vist ikke tid til at hilse ;) Vi kunne have brugt i hvert fald en dag mere i byen, hastede den sidste dag gennem The Smithsonian Institut, hvor vi valgte at se Air and Space musum (læs: Frank og Flemming valgte) og American historie museum, der kunne man gå rundt i timevis. Vi sluttede besøget af med lækker middag på en fransk bistro, skulle jo tidligt op for at flyve til Florida, Key West, hvorfra jeg skriver nu :))))) Har netop været en tur i poolen, og om lidt skal vi ud og se på vores smukke omgivelser





1 kommentar: